زندگی بنفش من، بدون من

طرز تهیه خاگینه

دوشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۰۲:۴۵ ق.ظ

طرز تهیه خاگینه

طرز تهیه خاگینه , طرز تهیه خاگینه ساده , طرز تهیه خاگینه پفی , طرز تهیه خاگینه برای صبحانه 

خاگینه نوعی خوراک ایرانی است که به عنوان دسر نیز سرو می‌شود. خاگینه نعنا نیز شکل تغییریافته‌ای از این خوراک است که به‌ویژه بین مردم آذربایجان رواج دارد. ترکیب تخم مرغ با ترهٔ کوهی در مناطقی مثل (اشن) به عنوان غذا یا عصرانه رواج دارد.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره دستور پخت و طرز تهیه خاگینه هویج ساده قالبی پفی تبریزی با گردو و ماست در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه خاگینه تبریزی

پنج قاشق غذاخوری ماست

پنج قاشق غذاخوری آرد

نصف قاشق چایخوری پودر گل محمدی

یک لیوان شکر

نصف قاشق چایخوری پودر دارچین

پنج عدد تخم مرغ

یک چهار قاشق چایخوری زعفران دم کرده

دو لیوان آب

روغن ، مغز گردو و پودر هل به میزان لازم

طرز تهیه خاگینه ساده با ماست , طرز تهیه خاگینه با شیره انگور , طرز تهیه خاگینه قالبی

به هر خوراکی که از ترکیب آرد و تخم مرغ تهیه شده و داخل تابه و به فرم کوکو تهیه شود؛ “خاگینه” گفته می‌شود. خاگینه جزو غذاها یا دسرهای سنتی ایرانی به حساب می‌آید و انواع مختلفی دارد. اگر به صورت شیرین و همراه با عسل، شکر یا شهد تهیه شود به عنوان دسر و در غیر این صورت به عنوان غذا سرو می‌شود.

طرز تهیه خاگینه تبریزی

پیش از انجام هر کاری میبایست شیره ی خاگینه را تهیه کنید بدین منظور آب و شکر را با هم مخلوط کرده و داخل ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت قرار دهید و خوب هم بزنید تا شکر در آب حل شود ، حرارت را کم کرده و زمان دهید تا شیره غلیظ شده و به اصطلاح قوام بیاید در نهایت زعفران دم کرده را هم اضافه کنید. داخل کاسه ای تخم مرغ ها را شکسته و با یک چنگال خوب هم بزنید آرد را الک کرده و کم کم به تخم مرغ اضافه کنید و با چنگال هم بزنید ماست و مابقی مواد را هم بیفزایید و خوب با چنگال بزنید تا یکدست شود-سپس داخل یک تابه کمی روغن را داغ کنید و مایع خاگینه را داخل تابه بریزید و حرارت را کم کنید تا سرخ شود ، پس از اینکه یک طرف خاگینه سرخ شد آنرا برگردانده و طرف دیگر را هم سرخ کنید داخل یک صافی یا روی یک دستمال تمیز قرار بدهید تا روغن آن کم شود.در مرحله آخر شیره را هم اضافه کرده برش بزنید و داخل  ظرف مناسب بچینید و با گردو و دارچین تزیین کنید.

  • arghavan miri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی