زندگی بنفش من، بدون من

طرز تهیه حلوای مجلسی

سه شنبه, ۴ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۳۶ ب.ظ

طرز تهیه حلوای مجلسی

 طرز تهیه حلوای مجلسی , طرز تهیه حلوای مجلسی زعفرانی , طرز تهیه حلوای مجلسی سه رنگ , طرز تهیه حلوای مجلسی تیره

 حلوا دسر محبوب ایرانی‌هاست که انواع مختلفی دارد: حلوای هویج، حلوای زنجبیل، حلوای آرد برنج، حلوای کدو که دارای رنگ و عطر بی نظیری هستند. برای تزیین حلوا، بادام پرک شده و یا خلال شده، خلال یا پودر پسته، گردو خرد شده، پودر نارگیل و یا گلبرگ گل گزینه‌های مناسبی می‌باشند.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره تزیین و طرز تهیه حلوای مجلسی زعفرانی تیره سه رنگ ساده و قالبی در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه حلوا مجلسی

آرد سفید : ۲ لیوان

شکر : یک لیوان

آب : یک و نیم لیوان

روغن مایع: نصف لیوان

کره: ۱۰۰ گرم

گلاب: یک چهارم لیوان

زعفران آب کرده: یک چهارم لیوان

مغز هل سابیده: در صورت تمایل مقداری

طرز تهیه حلوای مجلسی ساده , طرز تهیه حلوای مجلسی با تزیین , طرز تهیه حلوای مجلسی با ارد گندم , طرز تهیه حلوای مجلسی دو رنگ

بهترین آرد مورد استفاده در تهیه حلوا آرد گندم، آرد سنگک، آرد‌های غنی شده و آرد سبوس‌دار می‌باشند و در صورت استفاده از این آردها، حلوای مغذی‌تری بدست خواهد آمد. نکته قابل توجه این است که این آرد‌ها نسبت به آرد سفید زمان بیشتری برای تفت‌دادن احتیاج دارند و رنگ آرد سفید به مراتب زیبا‌تر خواهد بود و دارای بافت لطیف‌تری می‌باشد. همچنین آرد برنج و آرد نخودچی هم در تهیه حلوا های مختلف استفاده می‌شوند. برای تهیه حلوای روشن‌تر می‌توانید زمان تفت‌دادن آرد را کمتر کنید و از مقدار زعفران بیشتری در تهیه حلوا استفاده کنید.

طرز تهیه حلوا مجلسی خوشمزه

برای تهیه حلوای مجلسی در اولین مرحله باید شربت حلوا را درست کنید. برای تهیه شربت باید آب و زعفران آب کرده و شکر را با یکدیگر ترکیب کنید. سپس این مواد را روی حرارت بگذارید تا حل شده و چند دقیقه بجوشد.در مرحله بعدی باید آرد را روی حرارت ملایم تفت بدهید. این کار باعث می شود که بوی خامی آرد رفته و همچنین رنگ آن تغییر بکند. حدودا ۴۰-۳۰ دقیقه برای اینکار کافیست. فقط مراقب باشید که آردتان نسوزد. برای این کار باید دایم آرد را هم بزنید.در مرحله بعدی باید روغن و کره را هم به آرد اضافه کنید و دوباره آن را روی حرارت هم بزنید تا رنگ آن قهوه ای کمرنگ بشود.پس از انجام مراحل قبل می توانید مواد را از روی حرارت بر دارید.

حال باید شربت را به موادتان اضافه کرده و آن را حسابی هم بزنید.اگر حس کردید که آرد گلوله گلوله شده و یا حلوایتان شل است، مشکلی نیست. با هم زدن درست این مشکل حل می شود.خب حالا نوبت به اضافه کردن گلاب و مغز هل به حلوا است.حدود ۱۰-۵ دقیقه بعد حلوای شما یکدست و سفت خواهد شد. اگه حلوای شما کمی شل بود باید آن را  ۳-۲ دقیقه دیگر روی حرارت بگذارید تا سفت شود.اکنون حلوای مجلسی شما آماده است و می توانید به دلخواه آن را تزیین کنید.

  • arghavan miri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی