زندگی بنفش من، بدون من

خواص تمر هندی

دوشنبه, ۳ تیر ۱۳۹۸، ۰۸:۱۷ ب.ظ

خواص تمر هندی

 خواص تمبر هندی ترش , خواص تمبر هندی در بارداری , خواص تمر هندی برای لاغری , خواص تمر هندی برای کبد چرب

تمر هندی دارای دو نوع ترش و شیرین است و از میوه های هندی به شمار می آید. همچنین تمر هندی بدن را خنک کرده و دمای بدن را کاهش می دهد. برای رفع تشنگی خصوصا در فصل گرما تمرهندی پیشنهاد خوبی است.در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره مضرات و خواص تمر هندی شیرین و ترش برای لاغری و کبد چرب در دوران بارداری در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

تاریخچه تمر هندی

گفته شده تمر هندی از ۴۰۰ سال قبل از میلاد در سرزمین مصر باستان کشت و برداشت می شده اما به دلیل کشت طولانی مدت آن در هند، گاهی منشا آن را شبه قاره هند در نظر می گیرند. تمر هندی در بسیاری از غذاهای عربی استفاده می شود. آفریقایی ها معتقدند درخت تمر هندی درخت مقدسی است و برخی اعتقاد دارند خدای باران در کنار درخت تمر هندی سکونت دارد. برخی بر این باورند که پوست درخت تمر هندی منبع خرد است. گوشت تمر هندی بسیار شبیه خرما است و مانند خرما هسته ای در میان آن قرار دارد، اما طعم این دو میوه کاملا متفاوت هستند. تمر هندی نارس طعم ترشی دارد و به مرور که بیشتر می رسد طعم آن نیز شیرین تر می شود.

طبع تمر هندی

طبیعت تمر هندی سرد و خشک می باشد. تمر هندی سرشار از آنتی اکسیدان ها، پلی فنل ها، ویتامین A، نیاسین، ریبوفلاوین، تیامین، فولات، ویتامین C، ویتامین K، پتاسیم، فسفر، منیزیم، کلسیم، آهن، سدیم، روی و فیبر می باشد.

گیاه شناسی تمر هندی

ابتدا، این میوه فقط در نواحی گرم افریقا رشدمی‌‌کرد. میوه شیرین تمر هندی در بالاترین نقطه درخت‌های خانواده باقلاییان (خانواده‌ای که شامل نخود و دیگر حبوبات است) رشدمی‌کند. امروزه، کشت تمر هندی به بیشتر نواحی گرم‌تر و خشک‌تر مکزیک و آسیا مانند هندوستان و سریلانکا گسترش یافته‌است. این میوه، طعمی شیرین دارد که موردعلاقه ملیت‌های هندی دنیاست. تعجبی ندارد که تمر هندی خودش را در آشپزخانه‌های هندی به شکل‌های چاتنی (یک نوع ترشی)، آبمیوه‌های خوشمزه، ترشی و غیره جا کرده‌است.

خواص تمر هندی

تمر هندی به دلیل مقادیر بالای فیبر و پلی ساکارید های موجود در آن به عنوان یک مسهل ملایم شناخته می شود که با بهبود حرکات روده به پیشگیری و درمان یبوست کمک می کند.تمر هندی دارای خواص ضد التهابی و ضد درد طبیعی است و یکی از بهترین گیاهان دارویی برای درمان بوسیر یا هموروئید داخلی و خارجی محسوب می شود.تمر هندی حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که به سم زدایی و پاک سازی رسوبات در کلیه ها کمک کرده و سنگ کلیه را درمان می کنند.تمر هندی با مهار فعالیت آنزیم آلفا آمیلاز، جذب کربوهیدرات را کاهش داده و باعث افزایش سطح انسولین خون می شود و به این ترتیب به کنترل قند خون و درمان دیابت کمک می کند.

خواص تمر هندی برای کاهش وزن

تمر هندی حاوی مقادیر بالای یک ترکیب منحصر به فرد به نام هیدوکسی سیتریک اسید (HCA) است که آنزیم های مربوط به به ذخیره سازی چربی را غیر فعال کرده و به لاغری و کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر این، تمر هندی با افزایش تولید سروتونین در خون، باعث کاهش اشتها شده و با جلوگیری از پرخوری باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

تقویت سیستم ایمنی با تمر هندی

تمرهندی دارای مقدار زیادی ویتامین C است که در کنار دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها به محافظت از سلول‌ها و اعضاء بدن در برابر تهاجم خارجی کمک‌کرده و از شما دربرابر بیماری‌های متعدد محافظت‌می‌کند. به‌علاوه، تمرهندی دارای خواص ضدالتهابی، ضدمیکروبی، ضدویروسی، ضدعفونی و تب‌بر است که به تقویت سیستم ایمنی کمک‌می‌کند.

  • arghavan miri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی