زندگی بنفش من، بدون من

طرز تهیه ترشی گل کلم

دوشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۲۸ ب.ظ

طرز تهیه ترشی گل کلم

طرز تهیه ترشی گل کلم , طرز تهیه ترشی گل کلم با آب گوجه , طرز تهیه ترشی گل کلم زرد , طرز تهیه ترشی گل کلم و هویج 

ترشی در کنار غذاهای بیشتر ایرانی ها وجود دارد، از میان ترشی ها، ترشی گل کلم با طعم لذیذی که دارد طرفداران زیادی دارد. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره ادویه و طرز تهیه ترشی گل کلم فوری زرد و هویج با زردچوبه و آب گوجه فرنگی در دسته آشپزی برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

مواد لازم برای طرز تهیه ترشی گل کلم خوشمزه

گل کلم: ۳ کیلو

بادمجان: ۱.۵ کیلو

خیار: ۱ کیلو

هویج: نیم کیلو

کرفس: نیم کیلو

لوبیا سبز: نیم کیلو

سیب زمینی ترشی: نیم کیلو

سبزی ترشی: نیم کیلو

پیاز ریز مخصوص ترشی: نیم کیلو

سیب: ۲ عدد

به: ۲ عدد

فلفل دلمه: ۳ عدد

فلفل سبز تند: ۱۰ عدد

سیر: ۲ بوته

موسیر: ۱۰۰ گرم

گلپر و تخم گشنیز ( طعم دهنده اصلی ترشی )

ادویه ترشی

زردچوبه و نمک به مقدار لازم

طرز تهیه ترشی گل کلم با زردچوبه

همه مواد رو ( به غیر از بادمجان ) شسته و به اندازه دلخواه خرد می کنیم. گفتم اندازه دلخواه چون یکی دوست داره موادش ترشیش ریز باشه یکی هم درشت.خود من ترجیح میدم مواد ترشی گل کلمم درشت باشه بعد از خرد کردن، همه مواد را روی یک پارچه تمیز پهن می کنیم تا آبش بره و مطمئن باشیم که خشک هستن.میریم سراغ بادمجان ها که این ها رو هم به اندازه ای که دوست داریم خرد می کنیم.

یک قابلمه رو آماده می کنیم بادمجان ها رو داخل ریخته و روش سرکه می ریزیم تا حدی که روی بادمجان ها با سرکه پر شده باشه.گاز رو روشن می کنیم و زمان میدیم تا سرکه به جوش بیاد به محض به جوش آمدن زمان می گیرم بعد از سه چهار دقیقه بادمجان ها رو از روی حرارت بر میداریم.یعنی بادمجان ها نباید بپزه در حدی که چند تا جوش بزنه و فقط کمی نرم باشه کافیه.

طرز تهیه ترشی گل کلم فوری , طرز تهیه ترشی گل کلم مخلوط , طرز تهیه ترشی گل کلم قرمز , طرز تهیه ترشی گل کلم و بادمجان

بادمجان ترشی گل گلم

بعد از اینکه بادمجان ها کمی از حرارت افتاد همه مواد ترشی رو در ظرفی بزرگ تر مخلوط می کنیم و بادمجان رو به همراه سرکه ای که در قابلمه بود روی موادمون می ریزیم.ادویه های ترشی نمک و فلفل و زرچوبه هم در این مرحله اضافه میشه و باز هم مواد مخلوط میشن تا ادویه ها به همشون برسه. در مورد گلپر هم من از خود گلپر استفاده می کنم نه پودرش.اگر عطر گلپر رو دوست دارین به اندازه یک قاشق غذاخوری در غیر این صورت نصف قاشق گلپر رو روی مواد بریزین و یک قاشق مرباخوری هم تخم گشنیز کافیه و عطر خوبی به ترشی میده.

حالا دبه ها یا ظرف هایی رو که برای ترشی گل کلم در نظر گرفتین آماده می کنیم و مواد ترشی رو به داخلشون انتقال می دیم. لابه لاش سیر و فلفل رو هم می ریزیم و در انتها سرکه قرمز ( سرکه های صنعتی آماده ) رو روشون می ریزیم.یک کیسه فریزر رو دور درب ظرف ترشی ها پیچیده و بعد در رو محکم می بندیم تا حدی که مطمئن بشیم هوا نمیکشه.این دبه ها رو به مدت یک روز در هوای آشپزخانه قرار میدیم و بعد از یک روز به یخچال یا قسمتی از تراس یا حیاط منزل که خنک هست انتقال می دیم تا ترشی جا بیفته.معمولا بعد از ۲ هفته می تونین سراغش برین و کمی ناخنک هم بزنین اما زمان مناسب برای جا افتادن ترشی گل کلم همون یک ماه هست.

  • arghavan miri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی