زندگی بنفش من، بدون من

پیاز و عسل

سه شنبه, ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۴۲ ق.ظ

پیاز و عسل

 پیاز و عسل , پیاز و عسل برای سرفه , پیاز و عسل برای مو , پیاز و عسل درمان سرفه

خواص پیاز هم مانند خواص سیر بر فعالیت ۲ نوع آنزیم که سبب ایجاد التهاب و تحریک‌پذیری پوست می‌شود، تاثیر گذاشته و با کاهش یا متوقف کردن فعالیت این دو آنزیم می‌تواند پوستی زیبا و بدون چین و چروک به ما هدیه دهد. در این مطلب از سایت علم سرا می خواهیم درباره خواص و فواید شربت و ماسک مخلوط آب پیاز و عسل برای مو و سرفه و صورت چیست در دسته پزشکی و سلامت برای شما صحبت کنیم . در ادامه با ما همراه باشید .

خواص عسل برای سرفه

عسل از طرف سازمان بهداشت جهانی به‌عنوان یک درمان طبیعی برای سرفه و سرماخوردگی به رسمیت شناخته شده است. این ماده غذایی قدرت نرم‌کنندگی سینه را دارد و تحریکات آن را تسکین می‌بخشد. عسل می‌تواند علائم سرماخوردگی و سرفه را کاهش دهد، علاوه بر این عسل خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد و باعث افزایش تولید ترکیباتی به‌نام سیتوکین می‌شود که خواص ضدمیکروبی دارد.

عسل و پیاز برای مو

پیاز گیاهی است که در درمان سفیدی مو ، عفونت پوست سر و یا شوره آن بسیار موثر است. طبق آزمایشات به عمل آمده، افرادی که روزانه ۲ بار آب پیاز را به موهای خود زده‌اند از شانس بالایی برای رشد مجدد مو برخوردار بوده‌اند.در این روش درمانی تنها به ۲ عدد پیاز و مقداری عسل نیاز است. ابتدا پیازها را پوست کنده و آنها را به تکه‌ای متوسط خرد کنید.آب آنها را گرفته و ۱-۲ قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید.در صورت تمایل می‌توانید یک یا دو قطره روغن به آن اضافه کنید.مخلوط به دست آمده را بر روی تکه‌های طاس سر خود ماساژ دهید.موهای خود را با یک کلاه پوشانده و بگذارید به مدت یک شب بر روی سرتان بماند پس از آن به مدت ۴۵ دقیقه موی خود را شستشو دهید.

شربت عسل و پیاز برای سرفه

این ترکیب، نوعی شربت خوش طعم و موثر می‌باشد. شاید باورتان نشود، اما با استفاده پیاز می‌توان داروهای طبیعی زیادی تولید نمود.تهیه این داروی طبیعی بسیار ساده است.یک پیاز را بصورت خلالی خرد کرده و درون یک کاسه بریزید.بر روی آن عسل بریزید و بگذارید این مواد به مدت چند ساعت با یکدیگر ترکیب شوند.پس از آن، ترکیب شما آماده است.

نحوه مصرف شربت عسل و پیاز

به مدت دو روز، یا هر مدت زمانی که دفعات سرفه شما کاهش می‌یابد، هر دو ساعت ۱ قاشق چایخوری از این ترکیب را میل کنید. پس از آن، دفعات مصرف را کم کنید تا زمانیکه به میزان ۳ بار در روز برسید. حتی در صورتی که سرفه‌های شما متوقف شدند، این شربت را به مدت یک هفته تا ۱۰ روز مصرف نمایید. کودکان نیز می‌توانند این ترکیب را مصرف نمایند، زیرا مصرف پیاز هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند، مگر در مواقعی که اثر ملین خفیف بر روی روده داشته باشد.در صورتی که مبتلا به یک اختلال خونریزی هستید، به خاطر داشته باشید که پیاز ممکن است سرعت انعقاد خون را کاهش داده و زمانی که به عنوان دارو مصرف می‌شود، ریسک خونریزی را افزایش دهد.

  • arghavan miri

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی